DIGITAL-МАРКЕТИНГ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ АНТИКРИЗОВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ ТА ЇЇ РЕЦЕСІЇ

Ключові слова: ресторанний бізнес, підприємство, пандемія COVID-19, антикризовий розвиток, digital-маркетинг, діджиталізація, клієнтський досвід, цифрові технології, методи цифрового маркетингу, цифрова трансформація

Анотація

У статті обґрунтовано значення та перспективи розвитку digital-маркетингу як дієвого інструменту антикризового розвитку ресторанного бізнесу, який одним із перших постраждав від пандемії COVID-19. Аргументовано необхідність переосмислення діючих бізнес-моделей підприємствами ресторанного бізнесу з огляду на можливості digital-маркетингу як дієвого інструменту їх антикризового розвитку. Визначено переваги онлайн-маркетингу, який орієнтований на підвищення клієнтоорієнтованості, зміцнення емоційного зв’язку з клієнтом підприємства ресторанного бізнесу. Із метою використання можливостей диджиталізації у сфері ресторанного бізнесу визначено ключові трансформації клієнтського досвіду, які констатують факт зрушень у сприйнятті споживачем базових граней як самого підприємства ресторанного бізнесу, так і ресторанного продукту. Визначено основні методи цифрового маркетингу, які можуть бути використані під час здійснення антикризового менеджменту підприємствами ресторанного бізнесу в сучасних умовах. Сформовано комплекс переваг цифрової трансформації моделей підприємств ресторанного бізнесу в умовах пандемії COVID-19.

Посилання

Гронь О.В. Досвід споживачів як конкурентна перевага компанії в сучасних умовах. Бізнес Інформ. 2015. № 7. C. 305–310.

Дорошенко К. Світові інтелектуали про наслідки пандемії коронавірусу для людства. URL : https://suspilne.media/20654-svitovi-intelektuali-pro-naslidki-pandemii-koronavirusu-dla-ludstva/ (дата звернення: 30.04.2020).

Маркетинг в условиях пандемии: что делать с бюджетами, командой и клиентами. URL : https://vc.ru/marketing/118080-marketing-v-usloviyah-pandemii-chto-delat-s-byudzhetami-komandoy-i-klientami. (дата звернення: 05.05.2020).

Окландер М.А., Романенко O.O. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371.

Олексенко А. Діджиталізація: найкращі цифрові рішення для horeca. URL : https://blog.metro.ua/didzhytalizatsiya-najkrashhi-tsyfrovi-rishennya-dlya-horeca/ (дата звернення: 03.05.2020).

Поняття діджиталізації бізнесу: сфери і необхідність. URL : https://evergreens.com.ua/ua/articles/business-digitalization.html. (дата звернення: 27.04.2020).

Рубан В.В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 2–2(08) . С. 20–25.

Системи управління клієнтським досвідом. URL : https://buduysvoe.com/publications/systemy-upravlinnya-kliyentskym-dosvidom (дата звернення: 27.04.2020).

Фокина О.В. Развитие концепции маркетинга покупательского опыта в условиях цифровой экономики : монография. Киров : ВятГУ, 2018. 136 с.

Baggett В. How to: social media marketing in the restaurant industry. URL : https://modernrestaurantmanagement.com/how-to-social-media-marketing-in-the-restaurant-industry/ (accessed: 03.05.2020).

How will COVID-19 impact the manufacturing automation market? URL : https://www.automationmag.com/how-will-covid-19-impact-the-manufacturing-automation-market/ (accessed: 03.05.2020).

Restaurant marketing as key to the growth of your business. URL : https://extrabrains.net/restaurant-marketing/ (accessed: 05.05.2020).

Hron O. V. (2015). Dosvid spozhyvachiv yak konkurentna perevaha kompanii v suchasnykh umovakh [Consumer experience as a competitive advantage of the company in modern conditions]. Biznes-Inform, No. 7, pp. 305-310. (in Ukrainian).

Doroshenko K. Svitovi intelektualy pro naslidky pandemii koronavirusu dlia liudstva [World intellectuals on the consequences of the coronavirus pandemic for humanity]. URL: https://suspilne.media/20654-svitovi-intelektuali-pro-naslidki-pandemii-koronavirusu-dla-ludstva/. (accessed: 30 April 2020).

Marketynh v uslovyiakh pandemyy: chto delat s biudzhetamy, komandoi y klyentamy [Marketing in a pandemic: what to do with budgets, team and customers]. URL: https://vc.ru/marketing/118080-marketing-v-usloviyah-pandemii-chto-delat-s-byudzhetami-komandoy-i-klientami (accessed: 05 May 2020).

Oklander M.A., Romanenko O.O. (2015). Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid Internet-marketynhu [Specific differences between digital marketing and Internet marketing]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», no. 12, pp. 362–371. (in Ukrainian).

Oleksenko A. Didzhytalizatsiia: naikrashchi tsyfrovi rishennia dlia horeca. [Digitalization: the best digital solutions for horeca]. URL: https://blog.metro.ua/didzhytalizatsiya-najkrashhi-tsyfrovi-rishennya-dlya-horeca/ (accessed: 03 May 2020).

Poniattia didzhytalizatsii biznesu: sfery i neobkhidnist [The concept of business digitalization: areas and necessity]. URL: https://evergreens.com.ua/ua/articles/business-digitalization.html (accessed: 27 April 2020).

Ruban V.V. (2017). Tsyfrovyi marketynh: rol ta osoblyvosti vykorystannia [Digital marketing: the role and features of use]. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, Vol. 2-2 (08), pp. 20–25. (in Ukrainian)

Systemy upravlinnia kliientskym dosvidom [Customer experience management systems]. URL: https://buduysvoe.com/publications/systemy-upravlinnya-kliyentskym-dosvidom (accessed: 27 April 2020).

Fokina O.V. (2018). Razvitie koncepcii marketinga pokupatel'skogo opyta v uslovijah cifrovoj jekonomiki [Development of the concept of marketing customer experience in a digital economy]. Kirov: Nauch. izd-vo VjatGU, 136 p. (in Russian).

Baggett В. How to: social media marketing in the restaurant industry. URL: https://modernrestaurantmanagement.com/how-to-social-media-marketing-in-the-restaurant-industry/ (accessed: 03 May 2020).

How will COVID-19 impact the manufacturing automation market? URL: https://www.automationmag.com/how-will-covid-19-impact-the-manufacturing-automation-market/ (accessed: 03 May 2020).

Restaurant marketing as key to the growth of your business. URL: https://extrabrains.net/restaurant-marketing/ (accessed: 05 May 2020).

Опубліковано
2020-05-29
Як цитувати
Гросул, В., & Балацька , Н. (2020). DIGITAL-МАРКЕТИНГ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ АНТИКРИЗОВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ ТА ЇЇ РЕЦЕСІЇ. Підприємництво та інновації, (11-2), 7-12. https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.20
Розділ
Економіка та управління підприємствами