ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЯХ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ

Ключові слова: маркетингові стратегії, інноваційний маркетинг, цифровий маркетинг, нейромаркетинг, дизайнерське мислення, доповнена реальність, інтернет речей

Анотація

У статті проведено дослідження найбільш поширених практик застосування інновацій у галузі цифровізації та штучного інтелекту, обґрунтовано доцільність їх використання у маркетинговому стратегічному плануванні при взаємодії зі споживачами та запропоновані підходи до їх адаптації у бізнес-середовищі. Інноваційні підходи у формуванні маркетингових стратегій в сучасних умовах вимагають від бізнесу використання комбінованих технологій. Такі технології частіше за все базуються на поєднанні двох та більше іноді протилежних наук, як от нейромаркетинг. Також важливими напрями інновацій маркетингового стратегічного планування є цифрові інструменти маркетингу, штучний інтелект, інтернет речей. В свою чергу, використання таких технологій вимагає від працівників бізнесу нестандартного мислення, яке у сучасній теорії і практиці називають дизайн-мислення, яке базується на розвитку творчості, креативності та психологічної адаптивності до викликів середовища. Сучасна наука містить чіткі та сформовані принципи дизайн-мислення, які базуються на розвитку особистісної креативності персоналу підприємства. Використанні креативних підходів у маркетингових стратегіях дозволяє застосовувати інноваційні методики нейромаркетингу, роботизації, доданої реальності тощо. Особливу увагу такі методики заслуговують для застосування на місцях безпосередньої взаємодії зі споживачами. Так у статті наведені рекомендації щодо використання інноваційних технологій у торговельних мережах. Саме там відбувається взаємодія споживачів з бізнесом через купівлю товару. Сучасний споживач є досить вибагливим і традиційні методи маркетингової взаємодії не впливають на його позитивне рішення щодо купівлі того чи іншого товару. Саме тому, при розробці маркетингової стратегії будь який бізнес має адаптуватися під сучасні інноваційні технології. Чітко визначені інструменти реалізації маркетингових стратегій мають містити принципи цифрового маркетингу у поєднанні зі суміжними науками – нейробіологія та комп’ютерні технології. Запропоновані технології дизайн-мислення, нейромаркетингу, робототехніки та інтернету речей дозволять забезпечити ефективність маркетингових стратегій, що базуються на інноваціях.

Посилання

Aprilianto, R., Setyadi, H. J., & Widagdo, P. P. (2024). Perancangan Ulang UI/UX Pada Website Guruinovatif by Hafecs Menggunakan Metode Design Thinking: UI/UX redesign on the guruinovatif website by hafecs using design thinking method. Jurnal Sistem Informasi Dan Bisnis Cerdas, no. 17(1), pp. 11–20.

Bhardwaj, S., Thapa, S. B., & Gandhi, A. (2024). Advances in neuromarketing and improved understanding of consumer behaviour: analysing tool possibilities and research trends. Cogent Business & Management, no. 11(1). DOI: https://doi.org/10.1080/23311975.2024.2376773

Bondarenko, V., & Omelianenko, O. (2024). Marketynh sʹohodennya: perevahy ta nedoliky [Digital marketing of the present: Advantages and disadvantages]. Ekonomika ta suspilʹstvo [Economy and society], no. (67). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3

Borisova, T. M., Galko, L. R., & Dudar, V. T. (2024). Neyromarketynh, shtuchnyy intelekt ta tsyfrovyy marketynh: problemy ta perspektyvy [Neuromarketing, artificial intelligence and digital marketing]: zbirnyk tez dopovidey II Vseukrayinsʹkoyi naukovopraktychnoyi konferentsiyi studentiv, aspirantiv ta molodykh vchenykh (Ternopil, May 23-24, 2024). Ternopil: ZUNU, 331 p. URL: https://bit.ly/41QKflw

Danilyuk, A. (2022). Neyromarketynhovi tekhnolohiyi u formuvanni stratehiyi brendu: hnoseolohichni zasady [Neuromarketing technologies in the formation of brand strategy: epistemological principles]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya: Ekonomichni nauky [Bulletin of Khmelnytsky National University], no. (3), pp. 207–212. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-30

Holovanova M. (2023) Tsyfrovyy marketynh dlya rozvytku biznesu [Digital marketing for business development]. Proceedings of the Suchasni tekhnolohiyi komertsiynoyi diyalʹnosti i lohistyky: III Mizhnarodnoa naukovo-praktychna internet-konferentsiya (Kyiv, November 3, 2023) [ed.: O. I. Oleksiuk (responsible for the issue) and others], Kyiv: KNEU, p. 156–157. URL: https://ir.kneu.edu.ua/items/b2bf529d-e32f-4ac7-b49d-79dead6ec9a7

Illiashenko N. (2023) Essence and classification of strategies of innovative security-oriented development of enterprises / N. Illiashenko, D. Cherniak, A. Hetmanchuk // Naukovyy pohlyad: ekonomika ta upravlinnya [Scientific view: economics and management], no. 4 (84), pp. 157–161. URL: http://212.1.86.13/jspui/handle/123456789/6792

Jia, Y., Ouyang, J., Dong, J. Q., & Jiang, Y. (2024). Framing of Differences: Visual Product Frames Reduce Consumer Choice Deferrals. Journal of Marketing, no. 89(2), pp. 163–180. DOI: https://doi.org/10.1177/00222429241280224

Karpenko, L., & Ostapchuk, A. (2022). Neyromarketynhovi tekhnolohiyi upravlinnya povedinkoyu spozhyvachiv [Neuromarketing technologies for managing consumer behavior]. Pidpryyemnytstvo ta innovatsiyi [Entrepreneurship and innovation], no. (24), pp. 34–37. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/24.5

Karpenko, N. V., & Ivannikova, M. M. (2020). Neyromarketynh dlya maloho biznesu [Neuromarketing for small businesses]. Naukovyy visnyk Poltavsʹkoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriya "Ekonomichni nauky" [Scientific Bulletin of PUET. Series “Economic Sciences”], no. 2 (98), pp. 65–73. DOI: http://doi.org/10.37734/2409-6873-2020-2-8

Korepanov, O., Mekhovich, S., Karpenko, N., Kryvytska, O., Kovalskyi, A., & Karpenko, R. (2019). Modelling Decision Making under Uncertainty for Strategic Forecasting. International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE), Volume-8, (3), 7251–7255.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. 184 p.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2023). Marketing 6.0: the future is immersive. John Wiley & Sons. 256 p.

Kumar, V., Kotler, P. (2024). Transformative Marketing with the Internet of Things (IoT). In: Transformative Marketing. Palgrave Executive Essentials. Palgrave Macmillan, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-59637-7_7

Muto, V., Luongo, S., Percuoco, M., & Tani, M. (2024). Artificial Intelligence and the Great Reset: Impacts and Perspectives for Italian SMEs Business Model Innovation. Systems, no.12(9), 330 p. DOI: https://doi.org/10.3390/systems12090330

Nguyen, A. H., Hoang, T. G., Nguyen, L. Q. T., & Thi Pham, H. M. (2022). Design thinking-based Data Analytic Lifecycle for improving management control in banks. Technology Analysis & Strategic Management, no. 36(7), pp. 1508–1523. DOI: https://doi.org/10.1080/09537325.2022.2100754

Oklander, M., Yashkina, O., Zlatova, I., Cicekli, I., & Letunovska, N. (2024). Digital Marketing in the Survival and Growth Strategies of Small and Medium-Sized Businesses During the War in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, no. 15(1), pp. 15–28. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2024.1-02

Oxana Palamarchuk & Inna Korkach, 2023. "Trends in the development of digital marketing in modern business conditions, "University Economic Bulletin, Hryhorii Skovoroda University in Pereiaslav, Faculty of Financial, Economic and Vocational Education”, issue 57, pages 63–68, May. URL: https://ideas.repec.org/a/aff/colart/y2023i57p63-68.html

Romanenko Larysa Fedorivna (2019). Tsyfrovyy marketynh: sutnistʹ ta tendentsiyi rozvytku [Digital Marketing: Essence and Development Trends]. Zenodo. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3678906

Saura, J. R., Palacios-Marqués, D., & Ribeiro-Soriano, D. (2023). Digital marketing in SMEs via data-driven strategies: Reviewing the current state of research. Journal of Small Business Management, 61(3), 1278–1313. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1955127

Seifert, R., Otten, C., Clement, M. et al. (2023) Exclusivity strategies for digital products across digital and physical markets. J. of the Acad. Mark. Sci. 51, pp. 245–265. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00897-0

Illiashenko Sergii, Shypulina Yuliia, Gryshchenko Olena, Illiashenko Nataliia (2019) The Information Support System’s Formation of Marketing Innovative Decisions in Ukrainian Companies. International Journal of Recent Technology and Engineering, Vol. 8, Issue 3C, pp. 137–143. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.c1023.1183c19

Alessandro Bortolotti, Loreta Cannito, Stefano Anzani and Riccardo Palumbo (2023) The promise of color in marketing: use, applications, tips and neuromarketing. Cultura E Scienza Del Colore – Color Culture and Science, no. 15(01), pp. 76–85. DOI: https://doi.org/10.23738/CCSJ.150110

Tomakh Victoria, Sigayeva Tatiana & Martynenko Marina (2023) Tsyfrova transformatsiya upravlinnya pidpryyemstvamy Ukrayiny u konteksti staloho rozvytku: innovatsiyni rishennya, kreatyvni tekhnolohiyi [Digital transformation of enterprise management in Ukraine in the context of sustainable development: innovative solutions, creative technologies] Akademichni Viziyi [Academic Visions], no. 18. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7840221

Wolniak, R. (2023). Design thinking and its use to boast innovativeness. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika Śląska, no. 170, pp. 647–662. DOI: http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2023.170.39

Aprilianto, R., Setyadi, H. J., & Widagdo, P. P. (2024). Perancangan Ulang UI/UX Pada Website Guruinovatif by Hafecs Menggunakan Metode Design Thinking: UI/UX redesign on the guruinovatif website by hafecs using design thinking method. Jurnal Sistem Informasi Dan Bisnis Cerdas, no. 17(1), pp. 11–20.

Bhardwaj, S., Thapa, S. B., & Gandhi, A. (2024). Advances in neuromarketing and improved understanding of consumer behaviour: analysing tool possibilities and research trends. Cogent Business & Management, no. 11(1). DOI: https://doi.org/10.1080/23311975.2024.2376773

Бондаренко В., Омельяненко О. Цифровий маркетинг сьогодення: переваги та недоліки. Економіка та суспільство. 2024. № 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3

Борисова Т.М., Галько Л.Р., Дудар В.Т. Нейромаркетинг, штучний інтелект та цифровий маркетинг: проблеми та перспективи: збірник тез доповідей ІІ Всеукраїнської науковопрактичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених (м. Тернопіль, 23-24 травня 2024 року). Тернопіль : ЗУНУ, 2024. 331 с. URL: https://bit.ly/41QKflw

Данилюк А. Нейромаркетингові технології у формуванні стратегії бренду: гносеологічні засади. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences. 2022. № 306(3). С. 207–212. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-30

Голованова М. Цифровий маркетинг для розвитку бізнесу [Електронний ресурс] / Майя Голованова // Сучасні технології комерційної діяльності і логістики: зб. матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 3 листоп. 2023 р., м. Київ / М-во освіти і науки України, Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана ; [редкол.: О. І. Олексюк (відп. за вип.) та ін.]. – Електрон. текст. дані. – Київ : КНЕУ, 2023. – С. 156–157. URL: https://ir.kneu.edu.ua/items/b2bf529d-e32f-4ac7-b49d-79dead6ec9a7

Illiashenko N. Essence and classification of strategies of innovative security-oriented development of enterprises / N. Illiashenko, D. Cherniak, A. Hetmanchuk // Науковий погляд: економіка та управління, № 4 (84), 2023. С. 157-161. URL: http://212.1.86.13/jspui/handle/123456789/6792

Jia, Y., Ouyang, J., Dong, J. Q., & Jiang, Y. (2024). Framing of Differences: Visual Product Frames Reduce Consumer Choice Deferrals. Journal of Marketing, no. 89(2), pp. 163-180. DOI: https://doi.org/10.1177/00222429241280224

Карпенко, Л., & Остапчук, А. (2022). Нейромаркетингові технології управління поведінкою споживачів. Підприємництво та інновації, №(24), С. 34-37. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/24.5

Карпенко, Н. В., & Іваннікова, М. М. (2020). Нейромаркетинг для малого бізнесу. Науковий вісник ПУЕТ. Серія «Економічні науки», № 2 (98), С.65-73. DOI: http://doi.org/10.37734/2409-6873-2020-2-8)

Korepanov, O., Mekhovich, S., Karpenko, N., Kryvytska, O., Kovalskyi, A., & Karpenko, R. (2019). Modelling Decision Making under Uncertainty for Strategic Forecasting. International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE), Volume-8, (3), 7251-7255.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0 Moving from Traditional to Digital. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. 184 p.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2023). Marketing 6.0: the future is immersive. John Wiley & Sons. 256 p.

Kumar, V., Kotler, P. (2024). Transformative Marketing with the Internet of Things (IoT). In: Transformative Marketing. Palgrave Executive Essentials. Palgrave Macmillan, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-59637-7_7

Muto, V., Luongo, S., Percuoco, M., & Tani, M. (2024). Artificial Intelligence and the Great Reset: Impacts and Perspectives for Italian SMEs Business Model Innovation. Systems, no.12(9), 330 p. DOI: https://doi.org/10.3390/systems12090330

Nguyen, A. H., Hoang, T. G., Nguyen, L. Q. T., & Thi Pham, H. M. (2022). Design thinking-based Data Analytic Lifecycle for improving management control in banks. Technology Analysis & Strategic Management, no. 36(7), pp. 1508–1523. DOI: https://doi.org/10.1080/09537325.2022.2100754

Oklander, M., Yashkina, O., Zlatova, I., Cicekli, I., & Letunovska, N. (2024). Digital Marketing in the Survival and Growth Strategies of Small and Medium-Sized Businesses During the War in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, no. 15(1), pp. 15–28. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2 024.1-02

Oxana Palamarchuk & Inna Korkach, 2023. "Trends in the development of digital marketing in modern business conditions, "University Economic Bulletin, Hryhorii Skovoroda University in Pereiaslav, Faculty of Financial, Economic and Vocational Education”, issue 57, pages 63-68, May. URL: https://ideas.repec.org/a/aff/colart/y2023i57p63-68.html

Романенко Лариса Федорівна. (2019). Цифровий маркетинг: сутність та тенденції розвитку. Zenodo. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3678906

Saura, J. R., Palacios-Marqués, D., & Ribeiro-Soriano, D. (2023). Digital marketing in SMEs via data-driven strategies: Reviewing the current state of research. Journal of Small Business Management, 61(3), 1278–1313. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2021.1955127

Seifert, R., Otten, C., Clement, M. et al. (2023) Exclusivity strategies for digital products across digital and physical markets. J. of the Acad. Mark. Sci. 51, pp. 245–265. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00897-0

Illiashenko Sergii, Shypulina Yuliia, Gryshchenko Olena, Illiashenko Nataliia (2019) The Information Support System’s Formation of Marketing Innovative Decisions in Ukrainian Companies. International Journal of Recent Technology and Engineering, Vol. 8, Issue 3C, pp. 137–143. DOI: https://doi.org/10.35940/ijrte.c1023.1183c19

Alessandro Bortolotti, Loreta Cannito, Stefano Anzani and Riccardo Palumbo (2023) The promise of color in marketing: use, applications, tips and neuromarketing. Cultura E Scienza Del Colore – Color Culture and Science, no. 15(01), pp. 76–85. DOI: https://doi.org/10.23738/CCSJ.150110

Томах Вікторія Володимирівна, Сігаєва Тетяна Євгеніївна, & Мартиненко Марина Вікторівна. (2023). Цифрова трансформація управління підприємствами України у контексті сталого розвитку: інноваційні рішення, креативні технології. Академічні Візії, №18. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7840221

Wolniak, R. (2023). Design thinking and its use to boast innovativeness. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika Śląska, no. 170, pp. 647–662. DOI: http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2023.170.39

Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Карпенко, Н., Іваннікова, М., & Іванніков, Р. (2025). ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЯХ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ. Підприємництво та інновації, (36), 129-134. https://doi.org/10.32782/2415-3583/36.21