ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ СИСТЕМИ НА ОСНОВІ ПОКАЗНИКІВ ПРОДУКТИВНОСТІ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ
Анотація
У статті проведено дослідження ефективності маркетингової системи на основі аналізу показників продуктивності маркетингових заходів та рівня організації і функціонування системи маркетингу в цілому. Обґрунтовано, що оцінка ефективності є необхідною умовою успішної реалізації маркетингової стратегії, формування довгострокових конкурентних переваг та забезпечення стабільності діяльності підприємства. До основних показників продуктивності віднесено обсяги продажів, прибутковість, рентабельність, ринкову частку, результативність рекламних кампаній та інших інструментів просування. Особливу увагу приділено специфіці ринку овочів, де оцінка ефективності дозволяє визначити сильні та слабкі сторони маркетингових заходів, підвищити рівень організації внутрішніх процесів, оптимізувати маркетингові стратегії й тактики, тощо.
Посилання
Бірта Г. О., Флока Л. В. Еко та ГМО-продукти. Полтава: ПУЕТ, 2019. 74 с.
Жабина С. Б. Основи економіки, менеджменту і маркетингу в громадському харчуванні: підручник. Київ: Академія, 2017. 336 с.
Колесник Т. В. Основні тенденції маркетингових досліджень в аграрній сфері ринкової трансформації. Slovak international scientific journal. 2020. № 43, Vol. 2. Р. 28–37.
Кузьміна Е. Е. Маркетинг: підручник і практикум для СПО. 2017. 124 с.
Мазур К. В., Кубай О. Г. Менеджмент аграрного підприємства: навч. посібник. Вінниця: ТВОРИ, 2020. 284 с.
Маркетинг: підручник. За ред. професора Буряка Р. І. Київ: ЦП «КОМПРИНТ».2019. 742 с
Оснач О. Ф., Пилипчик В. П., Коваленко Л. П. Промисловий маркетинг: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 364 с.
Островський П.І. Аграрний маркетинг. Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2006. 224 с.
Полторак В. А. Маркетингові дослідження: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2003. 387 с.
Решетілова Т. Б. Маркетингові дослідження: підручник. М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. Дніпропетровськ : НГУ, 2015. 357 с.
Рудь В. П. Значення овочевого ринку в продовольчій безпеці України. URL: http://udau.edu.ua/library.php?pid=1568 (дата звернення: 09.09.2025)
Семчук І. А. Теоретичне дослідження розвитку маркетингової концепції сільськогосподарського підприємства. Young Scientist. 2019. № 6 (70), С. 211–218
Старостіна А. О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. Київ: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 480 с.
Супіханов Б. К. Розвиток ринків аграрної продукції: монографія. Київ: ННЦ ІАЕ, 2009. 530 с.
Чевжик М. О. Формування програми лояльності як складової маркетингу. В2В МАРКЕТИНГ: Збірник наукових праць VII Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених (21-23 284 лютого 2013 р.), Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут». Київ, 2013. С. 168–169.
Jagdish S.N., Bruce I., Gross B. Why We Buy What We Buy: A Theory of Consumption Values, Journal of Business Research, 22, 1991, pp. 159-170
Wilkie W.L. Consumer Behavior, 2nd ed., New York, NY: John Wiley, 1990
Birta H. O., Floka L. V. (2019). Eko ta HMO-produkty [Eco and GMO products]. Poltava: PUET. 74 p. (In Ukrainian)
Zhabyna S. B. (2017). Osnovy ekonomiky, menedzhmentu i marketynhu v hromadskomu kharchuvanni: pidruchnyk [Basics of economics, management and marketing in catering]. Kyiv: Akademiia, 336 p. (In Ukrainian)
Kolesnyk T. V. (2020). Osnovni tendentsii marketynhovykh doslidzhen v ahrarnii sferi rynkovoi transformatsii [The main trends of marketing research in the agrarian sphere of market transformation]. Slovak international scientific journal. no. 43, vol. 2. pp. 28–37. (In Ukrainian)
Kuzmina E. E. (2017). Marketynh: pidruchnyk i praktykum dlia SPO [Marketing: a textbook and workshop for secondary education]. 124 p. (In Ukrainian)
Mazur K. V., Kubai O. H. (2020). Menedzhment ahrarnoho pidpryiemstva: navch. Posibnyk [Management of an agricultural enterprise]. Vinnytsia: TVORY, 284 p. (In Ukrainian)
Marketynh: pidruchnyk (2019) [Marketing: a textbook]. Za red. profesora Buriaka R. I. Kyiv: TsP «KOMPRYNT». 742 p. (In Ukrainian)
Osnach O. F., Pylypchyk V. P., Kovalenko L. P. (2011). Promyslovyi marketynh: navch. posib. 2-e vyd. [Industrial marketing: textbook 2nd edition]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 364 p. (In Ukrainian)
Ostrovskyi P. I. (2006). Ahrarnyi marketynh: navchalnyi posibnyk [Agricultural marketing: textbook]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 224 p. (In Ukrainian)
Poltorak V. A. (2003). Marketynhovi doslidzhennia: navchalnyi posibnyk [Marketing researches: textbook]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 387 p. (In Ukrainian)
Reshetilova T. B. (2015). Marketynhovi doslidzhennia: pidruchnyk. [Marketing researches: textbook]. M-vo osvity i nauky Ukrainy, Nats. hirn. un-t. Dnipropetrovsk: NHU, 357 p. (In Ukrainian)
Rud V. P. Znachennia ovochevoho rynku v prodovolchii bezpetsi Ukrainy. Available at: http://udau.edu.ua/library.php?pid=1568 (accessed September 9, 2025). (In Ukrainian)
Semchuk I. A. (2019). Teoretychne doslidzhennia rozvytku marketynhovoi kontseptsii silskohospodarskoho pidpryiemstva [Theoretical study of the development of the marketing concept of an agricultural enterprise]. Young Scientist. no. 6 (70), pp. 211–218 (In Ukrainian)
Starostina A. O. (2012). Marketynhovi doslidzhennia natsionalnykh i mizhnarodnykh rynkiv: Pidruchny [Marketing research of national and international markets]. Kyiv: TOV «Lazaryt-Polihraf», 480 p. (In Ukrainian)
Supikhanov B. K. (2009). Rozvytok rynkiv ahrarnoi produktsii: monohrafiia [Development of agricultural products markets: monograph]. Kyiv: NNTs IAE, 530 p. (In Ukrainian)
Chevzhyk M. O. (2013). Formuvannia prohramy loialnosti yak skladovoi marketynhu [Formation of a loyalty program as a component of marketing]. V2V MARKETYNH: Zbirnyk naukovykh prats VII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii studentiv, aspirantiv ta molodykh vchenykh (21-23 284 liutoho 2013 r.), Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut». Kyiv, pp. 168–169. (In Ukrainian)
Jagdish S.N., Bruce I., Gross B. (1991). Why We Buy What We Buy: A Theory of Consumption Values, Journal of Business Research, no. 22, pp. 159-170
Wilkie W.L. (1990). Consumer Behavior, 2nd ed., New York, NY: John Wiley.

